Popular Posts

Monday 11 April 2011

Kasih Ibu membawa ke Syurga, Kasih Ayah berkorban Nyawa

Pagi semalam aku n family dan beberapa org jemaah yassin kg dato Sulaiman Menteri, menziarahi rumah org tua-tua Nur Ehsan, Kempas.... bila masuk je ke ruangan org tua-tua, aku dpt lihat setiap raut wajah tersirat seribu satu cerita yang ditanggung oleh penghuni rumah Nur Ehsan...
sayu hati... pilu jiwa... bila di dengarkan oleh puisi seorang pakcik yang ingin dirinya di panggil AYAH oleh kami.. menitis air mata x dpt dibendung lagi...sedih ku rasa... ( aku ada rakam puisinya tapi x jelas sebab bunyi kipas je yang kuat ) yang dpt kuceritakan daripada puisi itu... lebih kurang  camni.... dulu aku mempunyai keluarga... penuh kasih penuh sayang bersama anak dan isteri... menjaga membelai 10 org anak...kini aku ditinggal seorg... di rumah ini... rumah NUR EHSAN... ( byk lagi cuma aku x ingat )
pakcik yang ku katakan tadi ada anak 10 org tapi setelah kematian isterinya...anak2 dia tinggalkan dia kat tpt ni .... 
inilah tempatnya....
 
dan ini adalah Orang yang membuka pusat jagaan org tua-tua ni...
yang pakai baju hitam tu...Ibu Mertuaku...dialah yang jadi ketua rombongan
sayu hati bila makcik ni nyanyi lagu kasihnya ibu....:(
sebahagian daripada warga Nur Ehsan
Sebelum balik ambik gambar dulu
dan ini...adalah aku dan anak ku Danish Fahmi...semoga kau menjadi anak yang soleh dan bertimbang rasa... jgn kau campak kedua ibu bapamu ini... seperti mereka nak....
Ibu menangung segala kesakitan dari mula kita dikandungnya 9 bln 9 hari... Ibu mengasuh dan menjaga kita bagai menatang minyak yang penuh...bila sakit ibu menjaga kita... ayah menitiskan peluh untuk menyara keluarga... mencari rezeki yang halal untuk membesarkan kita.... tapi apabila kita dewasa, punya harta, punya keluarga....mengapa tergamak melakukan perbuatan yang sedemikian....Insaflah wahai manusia yang bernama Anak........

Kepada yang ingin menyumbang tu silalah menghubungi tempat ini seperti no tel yang tertera pada gambar yang pertama tu... semoga ia sedikit sebanyak dapat membantu warga emas Nur Ehsan....
Dengar lagu kat link bawah ni  :(
http://youtu.be/03FXj5xqTg0

No comments:

Post a Comment